Tijdens de week veel bewegen is vaak een harde opgave. Een hele dag achter onze bureau zitten helpt daarbij ook niet echt, en na een drukke werkdag vinden we vaak de moed niet meer om nog te gaan sporten. Een beetje meer bewegen op het werk is niet moeilijk. Er zijn kleine dingen die je kan doen op jouw werk die zullen helpen om je fitter te voelen. Hierbij enkele tips! 

1. Wandel naar je collega's

Moet je iets zeggen tegen je collega, maar ben je nogal snel geneigd dit te mailen? Stap dan toch even naar je collega toe om je boodschap door te geven. Hetzelfde voor vragen. Je hebt er weer enkele stappen mee gezet, en als je dit elke keer doet, lopen je stappen snel op! Het is ook socialer en leuker dan even een mailtje te sturen of te bellen.

2. Gooi jouw schouders eens los

Vaak last van rug- of nekproblemen? De kans is groot dat deze klachten komen door dat je een hele dag achter je bureau zit. Een verkeerde houding, te lage bureau of slechte stoel kunnen al snel leiden tot rug- en nekklachten. Je spieren beginnen te verkrampen en dit zorgt ervoor dat je ’s avonds met pijn in bed kruipt. Daarom is het belangrijk dat je af en toe beweegt. Gooi je schouders eens los of loop even rond. Je spieren zullen terug ontspannen en weg zijn jouw klachten!

3. Ga eens een verdiep hoger

Een toilet op elk verdiep? Neem eens een toilet op een andere verdieping dan waar je zit. Een extra trap, en als je een aantal keer per dag naar het toilet gaat, heb je al rap wat verdiepen achter de rug.

4. Neem de trap

Heb je een lift op jouw kantoor? Skip die. Punt. Gewoon de trap nemen. 

5. Ga sporten met collega’s

Iedereen kent het wel. Rond nieuwjaar maken we onszelf een nieuwe belofte om terug meer te bewegen en af en toe te sporten. Maar na een kleine maand blijft er niet veel meer over van deze belofte. Als je deze belofte op je eentje moet nakomen, wordt het vaak te gemakkelijk om excuses te vinden en toch niet te gaan sporten. Daarom is het best dat je een pact sluit met jouw collega’s. Sporten wordt zo een leuke sociale gebeurtenis. Zo kunnen jullie elkaar aansporen om te gaan sporten en elkaar aanmoedigen wanneer het even moeilijk wordt! In een kleine tijdspanne zal sporten dan een vaste activiteit worden waar je naar uit kijkt! 

6. Auto? Fiets?

Kan je met de fiets naar het werk? Doe dat dan. Het is écht niet elke dag zo slecht weer, dus dat is een slecht excuus. Voorzie jezelf op een regenbui, en spring die fiets op!

Kan je niet anders dan met de wagen te komen? Parkeer hem dan een beetje verder van je kantoor. Zo heb je weer enkele stappen extra op de teller, en heb je ook direct een frisse neus gehaald. 2 vliegen in één klap!